snowatch/carbon

Takže.

Řekněme, že tak dva až tři roky pracuji na své další interaktivní fikci (nebo textové hře?) a že jsem se s vývojem dostal do stavu, kdy bych potřeboval nějakou tu zpětnou vazbu. Nebo něco v tom smyslu.

Takže dokončím první puzzle hry, trochu ho vyleštím a zveřejním.

Například tady: [carbon].

A pak budu dál pracovat na zbytku a doufat, že se k tomu někdo vyjádří.

Takže asi tak.

PS: Další informace, detaily, zdrojový kód a možná i dokumentace budou následovat, ale momentálně je pro mě kritické dojít alespoň do této úvodní fáze.

6 Replies to “snowatch/carbon”

  1. Vyzera to pekne, drzim palce do dalsej tvorby. Ked budes robit zmeny v UI tak to poskusaj aj na mobiloch. Tam je to ovladanie trosku tazkopadnejsie (treba scrollovat), nenapada ma vsak riesenie.

    1. Na mobilu jsem to zkoušel a ano, je to bolestivá zkušenost. V zásadě si nejsem jistý, jestli nebudu pro mobilní platformy chtít napsat UI úplně jinak než pro desktop, protože je to jiný druh interakce.

      Ve hře by se, podle mých epických plánů, měly objevit i grafické puzzly (např. něco na motivy Feynmanových diagramů), což bude na mobilních platformách ještě těžší k implementaci. Uvidíme kam se to vyvine…

      A samozřejmě: děkuji za povzbudivá slova :-).

  2. No, je to zajímavý, pravda musím se v tom trošku zorientovat, ale vypadá to moc hezky. Možná by bylo hezký cílit na to textovkové publikum co tu ještě zbylo, těch pár – pět lidí, aby to zkusili. Združují se až na samém okraji internetu v jednom diskuzním fóru.
    http://textovky.panprase.cz

    1. Pět lidí? Nevím, jestli jsem připraven prezentovat své dílo tak širokému publiku :-).

      V zásadě jsem teď ve stádiu, kdy podloží hry skoro dává smysl a začínám tvořit obsah, což je pro mě o dost těžší, jelikož jsem spíše infrastrukturní typ. Odhaduji, že při současném tempu (řekněme čtyři hodiny práce týdně), budu v good-enough stavu někdy koncem příštího roku. Pak nejspíš zahájím masivní letákovou kampaň nebo něco podobného.

      Nicméně, chtěl bych, řekněme jednou za dva tři měsíce, udělat snapshot toho co je hotovo, hlavně pro sebe, abych se motivoval a taky abych měl záznam toho odkud kam se celá věc vyvinula.

      V každém případě děkuji!

  3. Bohužel nejsem cílová skupina, textovky jsem nikdy nehrál, a teď už moji pozornost neudrží. Takže jen první dojmy.
    Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, že vlevo jsem já, uprostřed místnosti a vpravo to, co vidím. Neznalému by nějaký popis asi ulehčil start… Ale zase hráči textovek jsou drsná stará škola a taková drobnost je nezastaví.
    Vizuálně je to příjemé, ale asi po čase budou bolet oči – možná by se hodila možnost invertovat, mít to černé na bílém.

    1. Ah, děkuji, nebyl jsem si jistý, jestli sem, po všech těch letech, ještě vůbec někdo zabrousí :-).

      Pokud jde o UI — ano, to je problém na kterém průběžně pracuji (současná verze je skvělá, proti první programátorské verzi :-)). Co věci komplikuje (jak vyplyne z dalšího popisu systému), je skutečnost, že interakce jsou emergentní — programuji atributy a chování, takže hráč může zkoušet různé kombinace, takže pokud je ve scéně větší množství objektů, se kterými lze interagovat více způsoby, je těžké udržet UI jednoduché a konzistentní.

      Rozhraní se bude určitě vyvíjet, doufám, že směrem k lepšímu :-) (včetně možnosti změny barevného téma).

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.